Що робити підприємцям, у яких немає часу на маркетинг

Правильно поставлене запитання визначає напрямок дій, які потрібно зробити, щоб підвищити продажі.

Просто дайте відповідь на ці 8 запитань, які зададуть напрямок розвитку і допоможуть вам залучити клієнтів.

Стівен Кові у своїй книзі «7 навичок високоефективних людей» розповідає таку історію. Людина побачила в лісі дроворуба, який з великими труднощами спилював дерево тупою пилкою. Він запитав дроворуба:

- Шановний, чому б вам не наточити свою пилку?

- У мене немає часу точити пилку, я повинен пиляти! – змучено сказав дроворуб.

Дуже часто, замість того щоб подумати про зручний інструмент для досягнення мети, ми намагаємося досягти цю саму мету зовсім без інструменту. Що робити, якщо є бізнес, але  немає часу на маркетинг? Офіс орендований, люди найняті, а замовлень мало. Терміново потрібні нові клієнти та продаж, відбувається безліч хаотичних рухів, дається якась реклама, створюються акаунти в соцмережах, тому що друзі кажуть – так треба. Результатів немає.

Однак найтерміновіше, найневідкладніше в такій ситуації – це перестати кидатися з одного боку в інший, намагатися продавати все, всім і всюди в надії, що «вистрелить». Потрібно засісти за план просування. Тобто (бінго!) зайнятися тим самим маркетингом, на який немає часу.

Чому? Все дуже просто. Немає клієнтів – немає бізнесу.

Мати вдома швейну машинку і бути найпопулярнішим кравцем у місті – різні речі. Навіть якщо ви робите щось, на що є попит, і у вас є всі необхідні ресурси, щоб це перетворити в продукт або послугу, це абсолютно не означає, що у вас є бізнес.

Бізнес – це коли ви продали товар або послугу і отримали за це гроші. А щоб люди купили у вас (не один раз, дивом знайшовши вас, і не тому, що ви торгували водою в пустелі), вони повинні отримати інформацію про ваші пропозиції. Саме в той час, коли їм це потрібно. Так ми знову повернулися до ключового завдання маркетингу – розвитку бізнесу.

Що значить «мій бізнес добре розвивається»? Дуже просто. Приходять нові клієнти. Ті, кому ви вже продали, повертаються, щоб купити у вас ще. Середній чек за покупку зростає.

Що робити тим, у кого мало часу на маркетинг? Потрібно обов'язково відповісти собі на 8 запитань. Правильно поставлене запитання визначає напрямок дій, які потрібно зробити, щоб підвищити продажі. Деякі з них можна виконати прямо зараз, інші – запланувати на майбутнє або обговорити з партнерами.

1. Хто ваші покупці? Що ви про них знаєте?

Сучасна концепція маркетингу досить далеко пішла від звичних соціально-демографічних характеристик «жінки 25-35 років з вищою освітою, які живуть у великих містах». Знання інтересів замовників дозволяє визначити, де їх шукати. Знання їх потреб допомагає сформулювати пропозицію. Розуміння, як виглядає їх звичайний день, визначає стратегію комунікації. І навіть тон спілкування повинен відповідати тому, як висловлює себе ваша аудиторія.

2. Чому вони купують у вас? Як приймають рішення про покупку?

Які потреби закриває ваш товар? Які завдання клієнта він вирішує? Чи впевнені ви, що знаєте причини покупки? Адже від цього залежить, як говорити про товар і де його просувати.

3. Який товар найпопулярніший? Чому він добре продається?

Це вже те, що у вас добре вийшло. Проаналізуйте, чому. Подумайте, чи можна щось поліпшити, зробити особливим. І спілкуйтеся з тими, хто купує. Вони розкажуть все, що вам потрібно знати.

4. Чи просуваєте ви товар, чи він «продає себе сам»?

Якщо ви вважаєте, що товар продається добре і нічого не потрібно робити для його просування, подивіться на це з іншого боку: скільки грошей можна заробити, якщо вкласти в просування такого вдалого товару? Скільки нових клієнтів прийде і купить цей товар, якщо отримає інформацію про нього?

5. Як вас знаходять ваші покупці?

Аналізуйте, звідки вони приходять: через рекламу в місцях продажів, рекламу в інтернеті, групу або сторінку в соціальних медіа, друковану рекламу? Чи можна зробити щось, щоб ті канали, за якими до вас вже приходять, стали ще зручніше? Плануйте просування саме через них, особливо в умовах обмежених ресурсів.

6. Що повинна зробити людина, яка побачила вашу рекламу?

Перевірте, чи є заклик до дії в ваших рекламних повідомленнях («Купи і отримай знижку/подарунок», «Зареєструйся на наш захід», «Підпишись та дізнавайся першим про всі наші спецпропозиції»). Чи зрозуміло кожному, що потрібно зробити, якщо повідомлення його зацікавило (номер телефону, форма для заповнення, кнопка покупки або реєстрації)? Тільки дуже зацікавлений покупець буде шукати ваш телефон або адресу.

7. Чи є у вас знижки для постійних покупців, програма рекомендацій?

Мова про пропозиції на кшталт «Приведи друга і отримай подарунок» і подібних. Утримати клієнта, який вже купив, дешевше, ніж залучити нового. Дайте йому знижки, бали, спеціальні пропозиції. Занесіть його в CRM. Залишайтеся на зв'язку, але не набридайте. Ненав'язливо нагадуйте про себе і пропонуйте бонуси.

8. Хто ваші конкуренти? Чому у них можна навчитися?

Багатьох підприємців лякає висока конкуренція. Насправді це ознака того, що на товар або послугу хороший попит, що в цій ніші багато грошей. Подивіться на конкурентів як на можливість розвитку, а не як на проблему. Що вони роблять краще вас? Які цікаві ідеї впроваджують? Особливо корисно спостерігати за конкурентами, які ведуть свою діяльність на інших географічних ринках і за фактом конкурентами не є. Якщо ви творчо запозичуєте їхню ідею, можливо, ви станете яскравою зіркою на своєму ринку.

Закон Парето в даному випадку працює так: 20% ваших дій приносять 80% прибутку. Визначте, які 20% дій приносять вам гроші, і зосередьтеся на них. Просування (тобто маркетинг) вносить один з найістотніших вкладів в розвиток бізнесу. Тобто, якщо ви докладете всього на 20% більше зусиль до свого маркетингу, результат буде приголомшливий.
https://lifehacker.ru/



За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад